Treba li učiteljima kupovati poklon na kraju nastavne godine?

0
pokloni-za-uciteljicu-1749625195-821x550

Kraj nastavne godine donosi umor i želju da se trud učitelja prepozna. Često se postavlja pitanje – treba li učiteljima kupovati poklone?

Mnogi roditelji žele izraziti zahvalnost zbog truda koji su učitelji uložili tokom godine. Pokloni poput buketa cvijeća, bombonjere ili drugih simboličnih znakova pažnje često su prihvatljivi, posebno ako ih organizuje cijeli razred. Takvi pokloni uglavnom predstavljaju zajednički znak zahvalnosti i ne stvaraju pritisak na pojedinačne učenike.

S druge strane, pojedinačni pokloni, naročito oni skupi ili personalizirani, mogu dovesti do nepotrebne konkurencije među roditeljima i učenicima. To može stvoriti osjećaj nejednakosti među djecom, posebno onima čiji roditelji nisu u mogućnosti priuštiti takve poklone.

Prema anketama provedenim u školama u regiji, većina nastavnika smatra da simbolični pokloni nisu nužni, te da najviše cijene iskrenu zahvalnost i podršku tokom školske godine. Studije pokazuju da nastavnicima više znači kvalitetna komunikacija s roditeljima i vidljiv napredak učenika nego materijalni znakovi pažnje.

Više od 1200 učitelja u anketi portala Mumsnet otkrilo je koje poklone najviše cijene na kraju školske godine. Najviše ih raduju lične poruke učenika i roditelja, što ne zahtijeva dodatne troškove (64% i 57%). Iako 47% cijeni bilo kakav poklon, 77% se slaže da roditelji osjećaju pritisak zbog zajedničkog poklona razreda, a 68% brine za djecu koja bi se mogla osjećati odbačeno ako njihovi roditelji ne učestvuju.

Što se tiče konkretnih poklona, 32% bi voljelo dobiti bon za kupovinu, a 30% bocu vina ili alkoholnog pića. Većina profesora (62%) neželjene poklone donira humanitarnim organizacijama, 42% ih proslijedi drugima, dok ih samo 11% baci. Jedan učitelj je priznao da je neželjeni poklon poslao bivšem partneru bez podataka o pošiljatelju.

Učitelji ističu da osjećaju najveću satisfakciju kada roditelji i učenici prepoznaju njihov trud kroz pohvale, motivacijske riječi i aktivnu saradnju. Takav pristup doprinosi pozitivnoj atmosferi u razredu i jača povjerenje između škole i porodice.

Zbog toga je važno da roditelji razmotre šta zaista žele poručiti učitelju ili profesoru – je li to potreban materijalni poklon ili iskrena riječ zahvalnosti koja ostaje u sjećanju.

Žene.ba

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *